Od wielu lat Polacy są miłośnikami aut marki Skoda, które są cenione za prostotę oraz niskie koszty nabycia i eksploatacji. Marka ta przeszła sporą transformację, odkąd dołączyła do Volkswagen Auto Group (VAG). Solidnie ją doposażono w nowe technologie, które, mimo że jednak okazują się zawodne. Jakie są najczęstsze awarie w autach zza naszej południowej granicy, naprawiane w serwisie Skoda Gdańsk?
Awaria łańcucha rozrządu
Problem z rozciągającym się łańcuchem rozrządu dotyczy motoru oznaczonego EA111. Mowa o silniku 1.4 TSI, która zadebiutowała w 2006 roku. Co prawda w porównaniu z wadliwym silnikiem 1.4 TSI Twincharger wyeliminowano tu problem pękających tłoków, to jednak nie ujarzmiono awaryjnego łańcucha rozrządu. Element napędowy nadal cierpi na przedwczesne naciąganie się – można to poznać po stukach na zimnym silniku.
Na pierwszy rzut oka to błahostka. Jednak gdy odwiedzimy mechanika, przekonamy się, że to dość poważny problem. Ignorując uszkodzony łańcuch, musimy liczyć się z awarią całego rozrządu. Usunięcie tej usterki (zakup części i robocizna) może kosztować nawet 1,5 tys. zł.
Kupując jedno z aut marki Skoda z silnikiem 1.4 TSI, o wiele bezpieczniej (i jak się może okazać w przyszłości, taniej) wybrać samochód z jednostką napędową oznaczoną EA211, którą wprowadzono w 2012 roku – w tych modelach łańcuch rozrządu zastąpiono paskiem i zdaje się, że problemy wcześniej spotykane w EA111 ustąpiły.
Awarie pompowtryskiwaczy – autoryzowany serwis Skoda Gdańsk
Utrudnieniem w dobrym użytkowaniu samochodów marki Skoda może być także silnik 2.0 TDI – a precyzyjnie mówiąc pompowtryskiwacze. Objawy ich zużycia można poznać po nierównej pracy silnika na biegu jałowym. Chcąc uniknąć problemu i wydatków, przed zakupem warto poprosić o pomoc diagnostę. O tym gdzie kupisz używany samochód i jakie miejsca są najbardziej rzetelne, przeczytasz tutaj.
Nadmiernie zużycie oleju – jedna z awarii aut marki Skoda
Najczęściej spotykane usterki w autach marki Skoda dotyczą także nadmiernego zużycia oleju. Ma to miejsce w silnikach 1.8/2.0 TSI/TFSI generacji z 2011 roku i wcześniej. Winnym całego zamieszania okazuje się wadliwa konstrukcja pierścieni tłoków – mają za mały przekrój, co powoduje, że przedostaje się przez nie olej. W trakcie awarii jego zużycie może wynosić nawet 1l na 1000 km.
Szybkie zużycie tapicerki. Liczy się wnętrze samochodów marki Skoda
W przypadku starszych samochodów marki Skoda możemy mieć do czynienia z wadami natury estetycznej. Starsze pojazdy tej marki są krytykowane za szybko brudzące się fotele i mechacącą wykładzinę. Wprawdzie nie jest to tak istotne jak problemy z silnikiem, ale takie małe usterki potrafią zirytować.
Awaria dogrzewacza elektrycznego
Skoro już o wnętrzu mowa, warto wspomnieć o awarii elektrycznego dogrzewacza – to element niektórych aut marki Skoda z silnikiem wysokoprężnym. W związku z tym, że przy ujemnych temperaturach jego wsparcie jest znikome, często można przeoczyć jego awarię. Złożoność tego problemu może ukazać dopiero koszt wymiany podgrzewacza – to wydatek rzędu 600 zł.
Dwusprzęgłowe skrzynie biegów DSG – naprawa aut marki Skoda
Przekładnie DSG zyskują pozytywne opinie kierowców i specjalistów. Faktem jest, że nie przeciągają biegów, a jednocześnie nie podnoszą spalania. Mają jednak pewną wadę – nie są trwałe, a pierwsze objawy zużycia można odczuć już po przejechaniu 150 tys. km. Wówczas może o sobie dać znać sprzęgło (konieczna może okazać się wymiana sprzęgła), dwumasowe koło zamachowe lub elektronika sterująca. Żywotność skrzyni można przedłużyć terminową wymianą oleju (co ok. 60 tys. km), ale w przypadku jej awarii trzeba się nastawić na spory wydatek.